PRIMĂRIA COMUNEI RACOȘ  organizează în data de 30.10.2025 concurs pentru ocuparea unui post contractual de execuție, vacant, de Asistent Social Comunitar, pe perioadă nedeterminată, în cadrul Compartimentului Asistență Socială, grad profesional debutant, timpul de lucru 8 ore pe zi, 40 ore pe săptămână, în temeiul HG nr.1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.

Data, ora și locul desfășurării probei scrise:  30.10.2025, ora 10:00, la sediul Primăriei Racoș, Str. Dr. Imreh Barna nr.13, Racoș, JUD Brașov.

 

Perioada de depunere a dosarelor: 08.10.2025-21.10.02025

 

  1. Condiţiile generale prevăzute de art. 15 din H.G. 1336/28.10.2022:

 

Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din OUGi nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:

a)         are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;

b)         cunoaște limba română, scris și vorbit;

c)         are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

d)         are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;

e)         îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;

f)         nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;

 

g)         nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;

h)         nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

 

2. Condiții specifice pentru ocuparea postului:

       studii superioare cu diplomă de licență în domeniul asistenței sociale;

       vechime în specialitatea studiilor absolvite - nu este cazul;

       aviz de exercitare a profesiei eliberat de către Colegiul Național al Asistenților Sociali din România – obligatoriu

       Cunoștințe de operare/programare pe calculator MS Office, Excel, Word, Power Point – utilizator independent

Abilități, calități și aptitudini necesare:

        competențe de comunicare scrisă și verbală, de relaționare;

       abilități de lucru individual și în echipă;

        moralitate, corectitudine, deschidere și flexibilitate în relațiile interumane;

        perseverență, consecvență, abilități pentru munca în condiții de stres, în situații de urgență sau neprevăzute; atenție la detalii;

       atitudine pozitivă, motivatoare;

       abilități de analiză și sinteză;

 

           3. În vederea participării la concurs, candidatul va depune următoarele documente necesare înscrierii conform art. 35 din H.G. 1336/2022:

 

a) formular de înscriere la concurs, conform modelului anexat la prezentul anunț;

b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;

c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;

d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de instituţia publică;

e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;

f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;

g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului, sau de către unităţile sanitare abilitate, cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;

h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare;

i) curriculum vitae, model comun European.

 

        Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la lit. “e” este prevăzut în anexa nr. 3 din H.G.nr. 1336/2022.

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

       Copiile de pe actele prevăzute la lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la lit. g) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“, de către secretarul comisiei de concurs.          

 

         Cazierul judiciar şi certificatul de integritate comportamentală pot fi înlocuite cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar şi a certificatelor de integritate, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalele documentelor prevăzute la lit. f) şi lit.h), anterior datei de susţinere a probei scrise.

            

          Dosarele de candidatură se depun până cel târziu în data de 21.10.2025, ora 12:00

prin următoarele modalități:

-          la sediul Primăriei Racoș, Str. Dr. Imreh Barna nr.13, Racoș, JUD Brașov

       prin Poșta Română,

       serviciul de curierat rapid,

       poșta electronică a instituției publice: primaria.racos@yahoo.com

 

          Transmiterea documentelor prin poşta electronică a instituţiei publice se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă. În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică a instituţiei publice, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de email comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute mai sus, la lit. b)-e), în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, până cel târziu în data de  30.10.2025, ora 10:00 la sediul instituției unde se desfășoară proba scrisă/practică.  

 

          4. Bibliografie şi tematică:

1)      Legea nr. 272/2004, republicată, privind protecția și promovarea drepturilor copilului

a.       cu tematică:  în integralitate;

 

2)      Legea nr. 292/2011 - Legea asistenței sociale, republicată, cu modificările și completările ulterioare

a.       cu tematică: Cap. I - VI;

3)      Legea nr. 448/2006, republicată,  privind protecția si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap cu modificările si completările ulterioare

a.       cu tematică:  Cap. I - V, Cap. VIII

 

4)      Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune

a.       cu tematică: în integralitate

 

5)      HG nr. 1154/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederii Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune

a.       cu tematică în integralitate

 

6)      OUG nr. 111/2010 privind concediul si indemnizația lunara pentru creșterea copiilor,  cu modificările si completările ulterioare

a.       cu tematică:  în integralitate

 

7)      Legea nr. 61/1993, republicată, privind alocația de stat pentru copii

a.       cu tematică: în integralitate

 

8)      Legea 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie

a.       cu tematică:  Cap. I - III

 

9)      Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, cu modificările si completările ulterioare

a.       cu tematică: Cap . I, IV

 

10)   Legea nr. 466/2004 privind Statutul asistentului social, cu modificările și completările ulterioare

a.       cu tematică: în integralitate

 

11)   Legea nr. 17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările și completările ulterioare

a.       cu tematică: Cap. I - II

 

12)   Legea nr. 217 din 22 mai 2003 republicată, pentru prevenirea și combaterea violenței domestice

a.       cu tematică: Cap. I - II, Cap. IV - VI.

 

13 Hotărârea de Guvern nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcționare ale serviciilor publice de asistență socială şi a structurii orientative de personal, cu modificările și completările ulterioare (Anexa C)

 

         5. Atribuțiile postului:

 

1.      Asigură şi organizează activitatea de primire a solicitărilor privind beneficiile de asistenţă socială, respectiv ajutor social, alocaţie de stat, alocaţie pentru susţinerea familiei, ajutor pentru încălzirea locuinţei, etc;

2.      Comunică beneficiarilor dispoziţiile cu privire la drepturile şi facilităţile la care sunt îndreptăţiţi, potrivit legii;

3.      Primește și înregistrează cererile și documentația necesară în vederea acordării unor ajutoare de urgență, efectuează anchete sociale în acest scop, întocmește rapoartele și răspunsurile cu propunerile de acordare/respingere a ajutoarelor de urgență;

4.      Efectuează sondaje şi anchete sociale pentru depistarea precoce a cazurilor de risc de excluziune socială sau a altor situaţii de necesitate în care se pot afla membrii comunităţii şi, în funcţie de situaţiile constatate, propune măsuri adecvate în vederea sprijinirii acestor persoane;

5.      Evaluează nevoile sociale, efectuează diagnoza socială la nivelul grupului şi comunităţii, elaborează planul de servicii comunitare,în vederea prevenirii şi depistării precoce a situaţiilor de neglijare, abuz, abandon, violenţă, a cazurilor de risc de excluziune social, etc.;

6.      Monitorizează gravida identificată în situaţie de risc social pe parcursul perioadei de graviditate şi efectuează vizite lunare la domiciliul acesteia în ultimele două luni de sarcină, conform legislației în vigoare

7.      Monitorizează mamele cu risc social externate din spital şi a copilului, pe perioada de minim 1 an şi întocmeşte rapoarte semestriale, conform legislației în vigoare

8.      Este responsabil de caz prevenire, pentru toţi copiii aflaţi în situaţii de risc, conform legislației în vigoare;  coordonează eforturile, demersurile şi activităţile de prevenire a separării copilului de familia sa; elaborarează şi implementează planul de servicii; asigură comunicarea între toate părţile implicate în rezolvarea cazului; asigură respectarea etapelor managementului de caz; întocmeşte şi reactualizează dosarul copilului;

9.      Asigură servicii de consiliere şi informare, servicii de inserţie/reinserţie socială, servicii de reabilitare şi altele asemenea, pentru familiile şi persoanele singure, fără venituri sau cu venituri reduse;

10.  Asigură servicii de consiliere acordate persoanei care a executat o măsură privativă de libertate în vederea susţinerii reinserţiei sociale a acesteia;

11.  Monitorizează şi analizează situaţia copiilor din unitatea administrativ-teritorială, precum şi modul de respectare a drepturilor copiilor, asigurând centralizarea şi sintetizarea datelor şi informaţiilor relevante, în baza unei fişe de monitorizare aprobate prin ordin al ministrului muncii şi justiţiei sociale;

12.  Realizează activitatea de prevenire a separării copilului de familia sa;

13.  Identifică şi evaluează situaţiile care impun acordarea de servicii şi/sau beneficii de asistenţă socială pentru prevenirea separării copilului de familia sa;

14.  Elaborează documentaţia necesară pentru acordarea serviciilor şi/sau prestaţiilor şi acordă aceste servicii şi/sau beneficii de asistenţă socială, în condiţiile legii;

15.  Asigură consilierea şi informarea familiilor cu copii în întreţinere asupra drepturilor şi obligaţiilor acestora, asupra drepturilor copilului şi asupra serviciilor disponibile pe plan local;

16.  Vizitează periodic la domiciliu, familiile şi copiii care beneficiază de servicii şi beneficii de asistenţă socială şi urmăreşte modul de utilizare a prestaţiilor, precum şi familiile care au în îngrijire copii cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate;

17.  Urmăreşte evoluţia dezvoltării copilului şi modul în care părinţii acestuia îşi exercită drepturile şi îşi îndeplinesc obligaţiile cu privire la copilul care a beneficiat de o măsură de protecţie specială şi a fost reintegrat în familia sa;

18.  Efectuează demersurile necesare înregistrării naşterii copilului părăsit în unitatea sanitară, conform legislației în vigoare;

19.  Efectuează evaluari iniţiale pentru copii care nu deţin încă certificate de handicap/copii cu cerinţe educative speciale stabilind totodată şi primele obiective pentru intervenţie;

20.  Monitorizează şi analizează situaţia persoanelor cu dizabilităţi din unitatea administrativ – teritorială, precum şi modul de respectare a drepturilor acestora, asigurând centralizarea şi sintetizarea datelor şi informaţiilor relevante;

21.  Identifică şi evaluează situaţiile care impun acordarea de servicii şi/sau beneficii pentru persoanele adulte cu dizabilităţi;

22.  Creează condiţii de acces pentru toate tipurile de servicii corespunzătoare nevoilor individuale ale persoanelor cu handicap și elaborează documentaţia necesară pentru acordarea acestora;

23.  Asigură consilierea şi informarea familiilor asupra drepturilor şi obligaţiilor acestora şi asupra serviciilor disponibile pe plan local;

24.  Verifică periodic, la domiciliul asistatului activitatea asistentului personal al persoanei cu handicap grav;

25.  Întocmeşte referatul constatator în urma verificărilor periodice efectuate şi propune după caz, menţinerea, suspendarea sau încetarea contractului de muncă al asistentului personal al persoanei cu handicap grav;

26.  Întocmeşte anchetele sociale pentru copiii cu handicap grav care au angajat asistent personal in vederea reexpertizării şi încadrării într-un grad de handicap;

27.  Verifică prin ancheta sociala îndeplinirea condiţiilor de acordare a îndemnizaţiei cuvenite părinţilor sau reprezentanţilor legali ai copilului cu handicap grav precum si adultului cu handicap grav sau reprezentantului sau legal si propune după caz, acordarea sau neacordarea îndemnizaţiei;

28.  Efectuează anchete sociale cu privire la: modul de întreţinere, creştere şi educare a copiilor care urmează a fi încredinţaţi unuia din părinţi în caz de divorţ; situaţia materială a unor condamnaţi care solicită amânarea sau întreruperea executării pedepsei din motive familiale; persoanele care urmează a fi expertizate psihiatric de o comisie a Institutului de Medicină Legală, în vederea punerii sub interdicţie, si in alte cazuri;

29.  Întocmeşte situaţia privind persoanele si familiile marginalizate social si stabileşte măsuri individuale in vederea prevenirii si combaterii marginalizării sociale;

30.  Consiliază şi informează asupra situaţiilor de risc social, precum şi asupra drepturilor sociale ale persoanelor vârstnice vulnerabile în faţa necesităţilor vieţii cotidiene.

31.  Realizează evaluarea persoanelor/familiilor beneficiare de vernit minim de incluziune și elaborează planul de intervenție conform legii în vigoare.

32.  se adresează tuturor categoriilor de beneficiari și familiilor acestora, fiind disponibil 24 de ore/ zi, 7 zile pe săptămână, inclusiv în perioada sărbătorilor legale;

Notă - La studierea actelor normative din bibliografie, candidații vor avea în vedere toate republicările, modificările și completările intervenite până la data concursului. Relații suplimentare se pot obține la sediul Primăriei Comunei Racoș. sau telefon 0268 286 809, persoană de contact Gaspar Anca Mihaela.

Prezentare la post -În termen de 15 zile calendaristice de la data afișării rezultatului final al concursului.

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 6. Calendar de  desfășurare a concursului:

 

                                                                                                           Publicare: 08.10.2025

Nr. crt.

ETAPA

DATA

1.

Data limită și ora până la care se pot depune dosarele de concurs

21.10.2025, ora 12:00

2.

Rezultatul selecției dosarelor

22.10.2025, ora 14:00

3.

Termen de depunere a contestației

24.10.2025, ora 11:00

 

4.

Termen de afișare a rezultatului contestației

27.10.2025, ora 12:00

5.

Data desfășurării probei scrise

30.10.2025, ora 10:00

6

Termen de afișare a rezultatului probei scrise

31.10.2025, ora 12:00

7.

Termen de depunere a contestației la proba scrisă

03.11.2025, ora 11:00

8.

Termen de afișare al  rezultatului contestației la proba scrisă

04.11.2025, ora 12:00

9.

Data desfășurării probei - interviu

05.11.2025, ora 10:00

10.

Termen de afișare a rezultatului probei interviu

05.11.2025, ora 14:00

11.

Termen de depunere a contestației la proba interviu

06.11.2025, ora 10:00

12.

Termen de afișare al  rezultatului contestației la proba interviu

06.11.2025, ora 14:00

13.

Termen de afișare al rezultatului final 

07.11.2025, ora 12:00